Sigorta poliçesinde belirlenen özgül hasar limiti bazı durumlarda aşılabilir. Bakiye hasar bedeli işte bu tarz durumlarda sigorta şirketinin ödediği tazminattır. Bedel, oluşan hasarın tamamını veyahut bir kısmını karşılar. Böylece sigortalının ek maliyetlerle ödeme yapılması önlenir. Bakiye hasar bedelinin hesaplanması oldukça kolaydır. Sigorta poliçesinde yer alan özgül hasar limitinden, mevcut hasarın düşürülmesi sonucu ortaya çıkan miktar, bakiye hasar bedelini ifade eder. Örnek olarak toplam hasar tutarı 12 bin TL olsun. Poliçede yer alan özgül hasar limiti de 6 bin olsun. Toplam hasar tutarından özgül hasar limiti çıkarıldığında ortaya çıkan 6 bin TL bakiye hasar bedelini oluşturur.
Orijinal parça farkı hak talebi oluşturmak için genellikle sigorta şirketlerine başvurulur. Eğer ki sigorta poliçesinde belirtilmiş olan hasar limiti aşılmış ise sigortalı bakiye hasar bedeli talebini sigorta şirketine iletebilir. Sigorta şirketi poliçede yer alan koşullar gereği hasarı karşılamakla sorumludur. Bu nedenle sigorta şirketinin eksik ödeme veyahut sorumluluğunu yerine getirmemesi gibi durumlarda bakiye hasar bedeli davası açılabilir.

Kaza yapan araçta meydana gelmiş hasarın tam anlamıyla giderilmesi ve onarım tutarı hasar fark tazminatı ile ilişkilendirilir. Daha açık bir ifade ile kaza yapmış aracın onarımı ile ilgili giderleri, hasar fark tazminatını oluşturur. Hasar fark talebi sigorta şirketlerine iletilir. Belirli bir süre sonucunda fark tazminatı alınır.
Yaygın olarak sigorta şirketlerinin anlaşmalı oldukları servisler aracılığıyla araç hasarını karşıladıkları bilinmektedir. Tazminat ödemek yerine doğrudan araç onarımı gerçekleşebilir. Şirket hasarlı aracın onarımı gerçekleştikten sonra tutarı anlaşmalı oldukları araç servisine takdim edilmesini isteyebilirler. Eğer sigorta şirketleri bu yöntemi benimser ve bu yönde hareket ederse, anlaşmalı oldukları servislerin araç onarımını denetmekle yükümlüdürler. Ayrıca onarımın ilgili mevzuatlara uygun gerçekleşmesi de şirketin sorumluluğundadır.
Hasarlı olarak servise gelen aracın ilk etapta parça tamiri yapılır. Eğer parça tamiri söz konusu değilse, parça değişiminin uygulanması gerekir. Servisin işçilik hizmetini doğru yapması, boyanan parça durumu ve diğer tüm işlemlerden sigorta şirketi sorumludur. Sonuç olarak sigorta şirketinin servis ile anlaşmış olması belirtilen tüm yükümlülüklerden şirketi muaf tutmaz. Detaylı bilgi için web sitemizde yer alan telefon numaraları ve whatsapp hattı üzerinden uzman avukatlarımızla görüşme sağlayabilirsiniz.
Parça farkı bedeli araç sahipleri ile sigorta şirketleri arasında geçen bir konudur. Aracın kaza sonrasında onarımında tercih edilen parçanın orijinal olmama durumunda sigorta şirketine hak talebi oluşturabilir. Sigortalı aracın hakiki parçası yerine yan sanayi parça takılması durumunda şirketten orijinal parça takılmasını isteyebilir ya da bu iki parça arasında bulunan hasar farkı bedelini sigorta şirketinden alabilir.
Örneğin aracınızın ön tamponunda bir hasar meydana geldi. Onarımı için belirlenen tutar 2 bin TL olduğunu varsayalım. Sigorta şirketi bu durumda aracınıza 500 TL tutarında yan ürün bir tampon kullanmış olsun. Bu noktada oluşan hasar farkı 2000 – 500 = 15000 TL olacaktır. İşte aradaki bu fark hasar farkı bedelini net bir şekilde açıklamaktadır. Web sitemizin iletişim bölümü üzerinden hukuk büromuza ulaşarak detaylar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.