Araçtan hasar bedeli hakkı talep edebilmek içi aracın kazaya karışmış olması şartı aranır. Kaza sonucunda ise hasarlı parçanın durumuna göre bir değişim söz konusu olacaktır. Genel olarak karşılaşılan durum hasar parça değişimlerinde orijinal parça talebidir. Hasarlı parça bedeli tazminatının şirketten istenebilmesi için bazı koşullar bulunur. Öncelikle kaza yapmış araca parça değişimi uygulanmalıdır. Kullanılan bu parça orijinalinin yerine yan ürün olmalıdır. Bu durumda araç sahibine hasar bedeli farkı hakkı doğacaktır. Hesaplama yapılırken araç hakiki parçası ile kullanılan diğer parça arasındaki fark ele alınır. Böylece hak sahibi sigorta şirketini hasar farkı bedeli talebini iletebilir.
Hak talebi sigorta şirketinde iki türde karşılanır. Birinci seçenek kasko sigortasının vereceği ücrettir. Eğer araç hasar onarım durumunda yedek parça ile tamir olmuşsa bu durumda orijinal parça takılması istenebilir. Veyahut ücretinin karşılanması beklenebilir. Fakat burada sigorta şirketinin poliçe içeriği önemli bir noktadır. İçerik araştırıldığında şirketin hasarı karşılama limiti yoksa bu defa araç sahibi ortaya çıkan ek maliyeti karşılamalıdır.
Eğer trafik sigortasına başvuru sağlanacaksa ki, bu en yaygın görülen başvuru çeşididir. Bu durumda trafik sigortası onarım için eşdeğer parça kullanımına gidecektir. Aksi bir durum talep edilirse, yani orijinal parça değişimi isteniyorsa, o halde bu farkı sigortalı kendisi karşılayacaktır.

Araçta meydana gelen hasar durumuna karşın onarım işlemleri gerçekleşir. Tamir işlemlerinde kullanılan yan sanayi parça ve orijinal parça farkı hasar fark bedeli kavramını açıklar. O halde bu farkın tespiti için bazı önemli adımlar izlenmelidir diyebiliriz. Karşımıza çıkan ilk adım onarım ve teklif raporudur. İçeriğine bakıldığında yetkili servisin onarıma dair bir rapor hazırladığı görülür. Rapor kapsamında ise değişimi gerekli olan parçalar, parça türleri ve son olarak fiyat belgisine yer verilir.
İkinci adımda ise parça türlerinden bahsedilebilir. Orijinal parça mı yoksa eşdeğer parça kullanımı mı söz konusu belirlenmelidir. Orijinal parça aracın hakiki kendi parçasıdır. Eş değer parça ise orijinal parça ile aynı işlevi sağlayan yan üründür. Sigorta poliçesinin izlenmesi parça farkı tespitinde en önemli adımdır. Çünkü poliçe içeriği hangi tür parçanın kullanılması gerektiğine dair hükümleri içerir. Eğer ki sigorta kapsamında orijinal parça takılması mümkünse bu durum aynen gerçekleşir. Ya da sigortalıya hasar bedeli farkı ücreti ödenir.
Maliyet karşılaştırılması yapılarak orijinal parça ile eş değeri arasındaki fark hesaplanır. Ardından fatura ve belge incelenmesi yapılır. Servis tarafınca verilen belge ve faturalar incelenir. Kullanılan parça maliyetleri bilinir. Son alarak sigorta şirketinin değerlendirme aşamasına geçilir. Bu alanda poliçe şartları, onarım raporu ve orijinal parça farkı bedeli incelenir. Detayları görüşmek için web sitemizde yer alan telefon numaraları ve whatsapp hattı üzerinden uzman avukatlarımıza ulaşabilirsiniz.
Parça fark bedeli durumlarında genellikle sigorta şirketleri eş değer parça kullanımına gider. Ve anlaştığı bir servis aracılığıyla bu işlemi tamamlar. Burada sigorta şirketinin sorumluluğunda olan bazı önemli noktalar bulunur. İkini ise sigorta şirketinin servisten sorumlu olması oluşturmaktadır. Yani bu ne demek? Sigorta şirketi servisin yapacağı en ufak hatadan bile yükümlü tutulur demektir.
Şirketin bir diğer sorumluluğu ise sigorta poliçesinde yer alan kuralları uygulamasıdır. Örneğin poliçede orijinal parça kullanımına yer verilmiş ancak şirketin yan ürün kullanımı sağladığı düşünelim. Bu durumda sigortalı şirkete başvuruda bulunarak aracının hasar durumunun orijinal parça ile tamamlanmasını isteyebilir. Yine ayni şekilde ortaya çıkan hasar fark bedeli ücretini sigorta şirketinden talep edebilir. Bu hususta şirket ödeme ya da orijinal parça değişimi ile yükümlüdür. Detaylı bilgi almak için web sitemizin iletişim bölümü hukuk büromuza ulaşabilirsiniz.