Aracın kazasından sonra onarım işlemi başlatılır. Onarım için yan sanayi yedek parça tercih edilirse, bu durumda araç sahibi orijinal parça talep edebilir. Yedek parça ile orijinal parça arasında oluşan bu fark orijinal parça fark bedeli tazminatı kavramını oluşturur. Günümüz koşullarında sigorta şirketlerinin araç hasar bedelini ödemek yerine kendi anlaşmalı olduğu servislere onarım yaptırdığı görülmektedir. Anlaşmalı servisleri kontrol etmek sigorta şirketinin yükümlülüğü altındadır. Eğer servis işini iyi yapmaz ya da herhangi bir olumsuzluk yaşanırsa, sigorta şirketi bu durumdan sorumludur. Bir başka değişle yapılan işlemlerin mevzuata uygun bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak, sigorta şirketinin yükümlülüğündedir diyebiliriz. Konu ile ilgili olarak “Orijinal Parça Fark Bedeli Nedir?” başlıklı makalemizi de inceleyebilirsiniz.
Orijinal parça fark bedeli tazminatı için hakkınızı yasal yollar üzerinden talep etmek hem daha kısa sürede sonuç almanıza, hem de doğru bir yol izlenmenize yardımcı olacaktır. Detaylı bilgi ve hukuki destek almak için web sitemizde yer alan telefon numaraları ve whatsapp hattı üzerinden alanında uzman avukatlarımıza ulaşabilirsiniz.

Kaza sonrasında hasar almış araçlar, onarım için sigorta şirketlerine başvuruda bulunur. Hem sigorta şirketinin hem de sigortalının mağdur olmaması için her iki tarafın iyi bir işbirliği yapması şarttır. Bu süreçte en önemli konulardan biri de hasar fark bedeli tazminatıdır. Hasar fark bedeli, aracın onarımı esnasında orijinal parça yerine yedek parça tercih edilmesinden oluşur. Orijinal parça ile yan sanayi yedek parça arasındaki fark hesaplanır ve ortaya çıkan fark sigorta şirketinden talep edilir. Ancak bu ek maliyet sigorta kapsamında değil ise araç sahibi ödemekle yükümlü tutulur.
Bu bilgiden anlaşılacağı üzere fark bedeli tazminatı koşulları sigorta poliçenizle alakalıdır. Sigorta poliçe limitinizde farkın karşılanacağı belirlenmiş ise hasar farkını almak en doğal hakkınızdır.
Araç onarımlarında orijinal parça kullanımı büyük önem taşımaktadır. Orijinal parçalar performans ve dayanıklılık açısından araca en uygun parçalardır. Bu nedenle araç sahipleri olası bir hasar durumunda araç orijinal parçasının kullanılmasına dikkat etmelidir. Hasar bedeli tazminatı için araç sahiplerinin haklarını bilmeleri ve hukuki yollardan doğru adımları atabilmeleri büyük önem taşır. Anlaşmalı olunan sigorta şirketinin poliçeleri incelemeli ve hasar durumuna karşın ortaya çıkabilecek ek maliyetler öngörülmelidir.
Tazminat talebi genellikle sigorta şirketlerine karşı yapılır çünkü söz konusu tazminat sigorta şirketlerinden talep edilir. Ancak burada en önemli faktör poliçesinin içeriğidir. Eğer poliçe kapsamında orijinal parça değişimine yer verilmiş ise araç sahibi bu hak talebini şirketten karşılayabilir. Orijinal parça hakkı bulunmasına rağmen sigorta şirketi yan ürün tercihinde bulunmuş ise araç sahibinin tazminat hakkı doğar. Yan ürün ile orijinal parça arasındaki fark sigorta şirketine bildirilir, hasar bedeli temin edilir ya da orijinal parça takılması istenebilir.
Sigortalının tazminat ödemesi alabilmesi için sigorta şirketi tarafından yapılan hasar değerlendirmesi ve onaylama sürecinin gerçekleşmesi gerekir. Araç sahibi haklı bulunduğu ölçüde ödeme alabilir, dilerse orijinal parça değişiminde bulunabilir. Tazminat davası için yetkili mahkeme aracın hasarlı bulunduğu bölgedeki Asliye Hukuk Mahkemesi’dir. Bu mahkeme iki taraf arasındaki uyuşmazlıkları gidermek ve tazminat taleplerini değerlendirme konusunda yetkilidir. Detaylı bilgi için web sitemizin iletişim bölümü üzerinden hukuk büromuza ulaşabilirsiniz.