0312 230 00 90
av.ebru.unsal@gmail.com

Polis Nakdi Tazminat İçin Gerekli Belgeler27.12.2024

Ülkemizde görev yapan güvenlik güçlerimiz arasında yer alan polisler zaman zaman görevleri nedeniyle çeşitli sorunlara ve risklere maruz kalabilmektedir. Söz konusu sorunlar ve riskler nedeniyle çeşitli yaralanma, sakatlanma, malul olma ve hatta hayatını kaybetme gibi durumlar ortaya çıkabilmektedir. Bu gibi olumsuzluklar karşısında meydana gelen bir mağduriyet söz konusu olmaktadır. Hem ailesi hem de kendisi için oluşan bu mağduriyet nedeniyle başta ekonomik olmak üzere hem maddi hem de manevi problemler meydana gelebilmektedir. Bu tür durumlar karşısında polislerin yaşadıkları mağduriyetlerin giderilebilmesi amacıyla devlet tarafından maddi ve manevi çeşitli tazminatlar ve destekler verilmektedir. Söz konusu tazminat ve desteklerden yararlanabilmek için ilgili yasalarca belirlenmiş olan şartların yerine getirilmiş olması ve bazı belgelerin sunulması gerekmektedir. Polis nakdi tazminat için gerekli belgeler hazırlandıktan sonra başvurunun yapılarak sürecin başlatılması önemlidir. Başvuru ilgili komisyon tarafından değerlendirilerek karara bağlanmaktadır. Olumlu sonuçlanması halinde hak sahibine nakdi tazminat ödemesi ve varsa diğer haklar verilerek yaşanılan mağduriyet hafifletilmeye çalışılmaktadır. Ayrıca "Nakdi Tazminat Hakları" başlıklı makalemizi de inceleyebilirsiniz. Şehit gazi tazminatları hakkında detaylı bilgi için web sitemizde yer alan telefon numaraları ve whatsapp hattı üzerinden uzman avukatlarımıza ulaşabilirsiniz



Polis Nakdi Tazminat Kavramı


Polis nakdi tazminat kavramı görevi esnasında hayatını kaybeden polis yakınlarına veya yaralanarak malul olan polis memurlarına maddi olarak verilen desteği ifade etmektedir. Bu tazminatın verilmesindeki temel amaç görev esnasında oluşan durum nedeniyle polis memurunun ve ailesinin yaşadıkları mağduriyetlerin giderilmeye çalışılmasıdır. Mağdur polis memurunun ve ailesinin geçim, sağlık, eğitim, barınma gibi tüm ihtiyaçları bu tazminat vb. destekler ile karşılanmaya çalışılmaktadır. Peki, polis nakdi tazminat başvurusu için hangi durumların gerçekleşmiş olması gerekmektedir, hangi hallerde başvurular olumlu sonuçlanır gelin hep birlikte bir göz atalım. Söz konusu polis nakdi tazminatı başvurusunun yapılabilmesi için gerekli koşullar şöyle olmaktadır:

• Görev esnasında görevine bağlı olarak hastalanma, yaralanma veya sakatlanma,
• Görev esnasında veya göreve bağlı olarak hayatını kaybetme,
• Görev esnasında veya göreve bağlı nedenlerle terör saldırısına maruz kalma,
• Görev esnasında veya görevi nedeniyle doğal afetler gibi nedenlerle hayatını kaybetme, yaralanma, hastalanma veya sakatlanma gibi durumlar.

Söz konusu durumlar genel anlamda polis nakdi tazminat için gerekli belgeler arasında yer alan resmi evraklardan olmaktadır. Bu durumları gösterir ölüm raporu, olay raporu ve malullük raporu gibi belgeler hazır edilerek başvuru esnasında sunulmalıdır. Bu belgelerin yanı sıra başvuru esnasında teslim edilmesi gereken tüm belgeler şöyledir:

• Dilekçe: Polis nakdi tazminatı için başvuru dilekçesinin istenirler detaylı olarak yer alacak şekilde doldurulması gerekmektedir.
• Olay Raporu: Söz konusu mağduriyetin nasıl gerçekleştiğine dair resmi makamlarca hazırlanan olay raporu mutlaka olmalıdır. Nakdi tazminat başvurusunun en önemli evraklarından birisi olmaktadır.
• Sağlık Raporu: Yaşanan olay sonrasında meydana gelen ölümün belgelenmesi veya yaralanma, sakatlanma ve hastalanma gibi durumlar ile bu durumların derecelerini bildirir sağlık raporu mutlaka gerekmektedir. Ödenecek olan nakdi tazminat miktarının belirlenmesinde kullanılan en önemli belgelerden birisi olmaktadır.
• Nüfus Bilgileri: Hak sahibinin kimlik bilgilerinin yer aldığı evrak olmaktadır.
• Görev Belgesi: Yaşanan olay esnasında görevinin başında olduğunun veya görevi gereği olaya maruz kaldığının belgelenmesi için önemlidir.

Yukarıda bahsi geçen belgeler temel anlamda polis nakdi tazminat için gerekli belgeler olmaktadır. Bunların yanı sıra ilgili makamlarca ek olarak birtakım belgeler ve bilgiler de istenebilmektedir. Tüm bunların hazırlandıktan sonra ilgili kuruma başvuruda bulunulması sonrasında değerlendirme süreci başlayacaktır. Değerlendirme süreci yaşanılan iş yoğunlukları da göz önünde bulundurulduğunda ortalama 3 aya kadar sürebilmektedir. Süreç sonunda başvurunun onaylanması halinde söz konusu tazminat hak sahibinin hesabına yatırılmaktadır. Reddedilmesi durumunda ise hak sahiplerinin idare mahkemesine başvurarak ret kararına itiraz etme hakları bulunmaktadır. Detaylı bilgi ve hukuki danışmanlık hizmeti almak için web sitemizin iletişim bölümü üzerinden hukuk büromuza ulaşabilirsiniz.
 

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

  • Yata Zarar Verme Deniz Ticaret Hukuku Emsal Karar
    Yata Zarar Verme Deniz Ticaret Hukuku Emsal Karar detaylarının tamamına sitemizden erişebilir ve benzeri durumlar için Avukat Ebru Ünsal´a danışabilirsiniz.
  • Değer Kaybı Davası Dilekçesi
    Yaşanan trafik kazası sonrası aracın değerinin, rayiç bedelin altına düşmesine araç değer kaybı denilmektedir. Yapılan tamirat sonrasında bütün kusurlar giderilmiş olsa da aracın kaza geçirmiş olması bu değer kaybına sebep olmaktadır.
  • Acentelik Sözleşmesinden Kaynaklanan Araç Değer Kaybı
    Acentelik Sözleşmesinden Kaynaklanan Araç Değer Kaybı Davası ile alakalı emsal karar içeriğini siteden inceleyebilir ve aklınıza takılan sorular için avukatlarımıza ulaşabilirsiniz.
Whatsapp